mandag 4. oktober 2010

Trekvit under tvil

Eg veit jammen ikkje heilt. Kanskje.

Det er trenden med ubehandla treverk som gjer meg litt usikker. Kanskje eg likar det litt? Men helledussen - med 80 og 90-talet friskt i minne, og furu everywhere - så kjenner eg at det kanskje er litt tidleg. Kanskje eg kjem til å like det. Om ein to års tid. La det berre få lov til å modnast litt.

Enn så lenge vurderer eg å la lysestaken som eg fann på loppis, forbli trekvit. Eg er sterkt i tvil. Men kanskje...

8 kommentarer:

  1. Så lenge alt er med måte....tjihi!
    Furu er kult, men ikke i hele huset!
    Syns lysestaken var kul jeg, men er nok litt lik deg. det må modnes litt.

    SvarSlett
  2. Fin lysestake som jeg nok ville hatt som den er. Kikker jeg meg rundt herhjemme er det faktisk ganske mange innslag av tre. Men det må absolutt ikke bli for mange, jeg har jo eikeparketten som gulner hele uttrykket...(sukk!) Fin dag til deg :-)

    SvarSlett
  3. Om du er i tvil ta en tenkepause, men på bildet ser den veldig fin ut.
    Ønsker deg en fortsatt fin kveld med hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  4. For ein flott lysestake! Den likte eg godt... men fargen, den e eg ikkje fortrolig med. Hvis du tror det tar ett år eller to før du digge trekvit, så tar det nok 3 år for meg :-)

    SvarSlett
  5. hihihi...
    kjenner meg SÅ godt igjen i det du skriver...
    hvem husker ikke "furu-helvete" på -80 & -90 tallet... :0)
    men, lysestaken din var vakker, akkurat sånn!
    ♥ klem

    SvarSlett
  6. Kjenner eg slit litt ja.....trekvit.....Har liksom hatt min dose....Men kanskje...

    Klem;)

    SvarSlett
  7. Du kan gjerne ha den trehvit, så lenge den blir kombinert med andre materiale. Hold den unna bonderød og oker så går det nok bra:)
    Liker bloggen din kjempe-godt, så godt faktisk at jeg har blitt din nye følger:)
    Ha en strålende dag.
    Maicen

    SvarSlett
  8. Syns den var kjempeflott au natural. Har tatt med en del treboller og stettfat i tre fra loppis o.l. for å male de i spreke farger og ha de på marked for å vise fram produkter. Men det har blitt en del som har fått beholde den opprinnelige finishen for jeg har ikke hatt hjerte til å male over det flotte trevirket. Jeg heier for den naturlige looken!

    SvarSlett

Takk for innspel og kommentar til posten min. Eg blir hoppande glad for kvart lite *pip*...